Τρίτη 20 Μαρτίου 2012
Η ελευθερία των επιλογών και η ευθύνη των αποφάσεων του, ο σεβασμός στο διαφορετικό, η στοχοποιηση της ζωής του και ο προσανατολισμός στο αποτέλεσμα, η αέναη προσπάθεια να αναπτύσσει τις ικανότητες του, η πίστη στον εαυτό του, η άρνηση των βεβαιοτήτων, η τιμιότητα, η δικαιοσύνη, και η ακεραιότητα μεταξύ λόγων και πράξεων είναι σε γενικές γραμμές η στάση ζωής ενός φιλελεύθερου πολίτη.
Ο φιλελεύθερος
Ο φιλελεύθερος δεν πιστεύει στην «κοινωνική εξίσωση» αλλά στην «κοινωνική διάκριση».
Ο φιλελεύθερος δεν ξεχωρίζει τον άνθρωπο ανάλογα με το χρώμα του , την φυλή του ή την εθνικότητα του, αλλά ανάλογα την «αξία» του.
Ο φιλελεύθερος δεν διακρίνει τους ανθρώπους ανάλογα τη «διαφορετικότητα» τους, αλλά ανάλογα τη «ικανότητα » τους.
Ο φιλελεύθερος δεν δέχεται την «πάλη των τάξεων» αλλά την συνεργασία και την «εναρμόνιση κοινών σκοπών» προς μεγιστοποίηση των εισοδημάτων τους.
Ο φιλελεύθερος πιστεύει ότι η ανθρώπινη ζωή και οι «ατομικές ελευθερίες» είναι πάνω από κάθε ετεροπροσδιορισμένο «δημόσιο συμφέρον»
Ο φιλελεύθερος επιδιώκει την ατομική ιδιοκτησία σαν αποτέλεσμα αποκομιδής της ατομικής του προσπάθειας και όχι σαν μέτοχος μιας απροσδιόριστης κοινωνικής ιδιοκτησίας από «συλλογική προσπάθεια».
Ο φιλελεύθερος δεν πιστεύει στην «καθοδήγηση» αλλά στην «αλληλεπίδραση» των ανθρώπων.
Ο φιλελεύθερος δεν δέχεται την ύπαρξη «συλλογικής ή ταξικής συνείδησης» αλλά αγωνίζεται να υπάρχει «ελευθερία συνείδησης» και ο καθένας να είναι φορέας «ατομικής συνείδησης» .
Ο φιλελεύθερος δεν αποδέχεται τελοκρατικες θεωρίες με προκαθορισμένες ιστορικές εκβάσεις, αλλά πιστεύει ότι η ιστορία γράφεται από τις ελεύθερες επιλογές των ατόμων
Ο φιλελεύθερος δεν απορρίπτει την «συλλογική προσπάθεια», αλλά τη θεωρεί κατά πολύ υποδεέστερη του «ανταγωνισμού με κανόνες».
Ο φιλελεύθερος δεν προσφέρει στην κοινωνία «θυσιάζοντας» τον εαυτό του ,αλλά προσφέρει τα μέγιστα από τα «ατομικά επιτεύγματα» του.
Ο αλτρουισμός και η αλληλεγγύη έχουν νόημα όταν βοηθάς τον άλλον στην προσπάθεια του και όχι αναλαμβάνοντας το πρόβλημα του .
Και όλα τα παραπάνω ακουμπούν σε μια απαραβίαστη αρχή.
«δεν δικαιούσαι να έχεις χρήματα στην τσέπη σου που δεν έχεις κερδίσει.»
δεν είναι υπέρ του πλούσιου ,αλλά υπέρ του ικανού ανθρώπου να παράγει πλούτο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Άρθρογραφία χρονικά
- Απριλίου 2022 (6)
- Νοεμβρίου 2018 (1)
- Σεπτεμβρίου 2018 (1)
- Μαΐου 2018 (4)
- Φεβρουαρίου 2018 (1)
- Ιανουαρίου 2018 (3)
- Σεπτεμβρίου 2017 (1)
- Αυγούστου 2017 (1)
- Ιουλίου 2017 (1)
- Μαΐου 2017 (1)
- Απριλίου 2017 (1)
- Μαρτίου 2017 (1)
- Ιανουαρίου 2017 (3)
- Νοεμβρίου 2016 (4)
- Οκτωβρίου 2016 (4)
- Σεπτεμβρίου 2016 (5)
- Ιουλίου 2016 (1)
- Μαΐου 2016 (2)
- Απριλίου 2016 (2)
- Φεβρουαρίου 2016 (3)
- Ιανουαρίου 2016 (2)
- Δεκεμβρίου 2015 (2)
- Οκτωβρίου 2015 (1)
- Σεπτεμβρίου 2015 (3)
- Αυγούστου 2015 (2)
- Ιουλίου 2015 (3)
- Ιουνίου 2015 (4)
- Μαΐου 2015 (2)
- Απριλίου 2015 (1)
- Φεβρουαρίου 2015 (3)
- Ιανουαρίου 2015 (4)
- Δεκεμβρίου 2014 (4)
- Νοεμβρίου 2014 (2)
- Οκτωβρίου 2014 (4)
- Σεπτεμβρίου 2014 (1)
- Αυγούστου 2014 (2)
- Ιουλίου 2014 (1)
- Ιουνίου 2014 (1)
- Μαΐου 2014 (2)
- Απριλίου 2014 (1)
- Μαρτίου 2014 (2)
- Φεβρουαρίου 2014 (1)
- Ιανουαρίου 2014 (1)
- Δεκεμβρίου 2013 (2)
- Νοεμβρίου 2013 (2)
- Οκτωβρίου 2013 (2)
- Σεπτεμβρίου 2013 (1)
- Αυγούστου 2013 (2)
- Ιουλίου 2013 (1)
- Ιουνίου 2013 (3)
- Μαΐου 2013 (2)
- Απριλίου 2013 (2)
- Μαρτίου 2013 (4)
- Φεβρουαρίου 2013 (3)
- Ιανουαρίου 2013 (2)
- Δεκεμβρίου 2012 (3)
- Νοεμβρίου 2012 (4)
- Οκτωβρίου 2012 (2)
- Σεπτεμβρίου 2012 (5)
- Αυγούστου 2012 (2)
- Ιουλίου 2012 (3)
- Ιουνίου 2012 (2)
- Μαΐου 2012 (8)
- Απριλίου 2012 (11)
- Μαρτίου 2012 (8)
- Φεβρουαρίου 2012 (8)
- Ιανουαρίου 2012 (10)
- Δεκεμβρίου 2011 (5)
- Νοεμβρίου 2011 (5)
- Οκτωβρίου 2011 (5)
- Σεπτεμβρίου 2011 (7)
- Ιουλίου 2011 (3)
- Ιουνίου 2011 (5)
- Μαΐου 2011 (9)
- Απριλίου 2011 (15)
- Μαρτίου 2011 (2)
- Φεβρουαρίου 2011 (5)
- Ιανουαρίου 2011 (2)
- Δεκεμβρίου 2010 (5)
- Νοεμβρίου 2010 (31)
- Οκτωβρίου 2010 (10)
Ιστοσελίδα του Αντώνη Κρούστη. Από το Blogger.
Άρθρογραφία κατά ετικέτα
- Άποψη (6)
- Επικαιρότητα (2)
- Οικονομία (2)
- Πολιτική (2)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου